Client
Werkenindeoptiek.nl
Services
Concept/ Creatie / Videoproductie / Edit / Design / Standontwerp / Operationele regie
Year
2025

De opdracht
Denk mee hoe we de optiek branche kunnen promoten onder jongeren op de Nationale Studiekeuze beurzen. Bij voorkeur samen met de gehele Nederlandse optiek branche, zelfstandigen, ketens en opleidingen.
Het vertrekpunt
We ontwikkelde een strategie, storyline en pitchdeck om alle stakeholders te overtuigen om mee te doen. Dit heeft geresulteerd in een historisch moment. Alle partijen gaven hun vertrouwen en dat was de start van een grote operatie om gezamenlijk op te trekken richting de beurzen.
Het resultaat
We ontwikkelde een beursstand, video’s, brochures, give-aways, een win-actie, een bibberspiraal, social media campagne, TikTok’s op de beursdagen, een uitgebreid draaiboek voor alle deelnemers, online spreekuren om iedereen te onboarden en informeren, we regelde lunch, badges, routebeschrijvingen… noem maar op.
Maar bovenal is het resultaat: veel aandacht voor werken in de optiek onder jongeren én een geweldige samenwerking tussen alle stakeholders in de optiek. En nieuwe partijen blijven zich spontaan aanmelden.












