PORTFOLIO

COGONEZ

We zijn elke dag druk bezig met het maken van opvallend en effectief werk. Bekijk hieronder het meest recente werk van/met Cogonez.

snel groeien en toch controle over JE MERK-DNA houden

STRATEGIE & ARTDIRECTION

DERMA2CARE

Renske Ypma is oprichter en managing director van Derma2Care, een snel groeiende keten van huidtherapie klinieken. Renske heeft het bedrijf opgezet vanuit een duidelijke missie en visie, maar nu het aantal vestigingen en personeelsleden hard groeit, wordt het steeds lastiger om alle werknemers dit bedrijfsgedachtegoed over te brengen. In een aantal sessies hebben wij het DNA weten te ontrafelen en het vervolgens in begrijpelijke taal vastgelegd in een boekje voor het personeel. Tijdens een bijeenkomst met het voltallige personeel hebben we uitleg gegeven over de inhoud van het boekje, maar ook over de noodzaak om het goed te lezen én te begrijpen. Het merk-DNA dient nu als basis voor alle communicatie.

EENHEID TERUGBRENGEN IN ALLE COMMUNICATIE

BRANDING & DESIGN

EVOLUON EINDHOVEN

Voor ons was dat eigenlijk geen lastige opgave. Zowel de vorm van het hoofdgebouw als de binnenkant zijn zeer iconisch en herkenbaar. Deze elementen hebben wij gebruikt als basis voor een grafische vormtaal met als hoofdkleur blauw. En wel het blauw van Philips, de bouwer van dit rijksmonument. Omdat het gebouw tegenwoordig vooral wordt gebruikt als locatie voor evenementen en congressen hebben wij Engelstalige communicatie toegevoegd. Teksten zijn altijd duidelijk, vriendelijk en uitnodigend.

een toprestaurant op bonaire op de kaart zetten

BRANDING, LOGO DEVELOPMENT & ARTDIRECTION

CHEFS

Twee chefs beginnen een kleinschalig culinair toprestaurant op Bonaire. Gasten zitten aan een chef's table, maar dan in vorm van een bar zodat je op ooghoogte zit met de chefs. Terwijl jij geniet, vertellen de chefs verhalen over de herkomst en bereiding van het eten, maar ook over het eiland. Heel puur, bijzonder en persoonlijk. Deze begrippen vormden de basis voor de naam, de huisstijl, de materialisatie en doorvertaling naar touch points, waarbij koper een grote herkenbare rol speelt.

De hele wereld duidelijk maken dat plastic wel degelijk duurzaam is

STRATEGIE, LOGO DEVELOPMENT & ARTDIRECTION

IONIQA

Ioniqa vinden wij één van de mooiste bedrijven ter wereld! Omdat ze PET-plastic 100% circulair kunnen maken. Dat betekent dus dat er nooit meer olie nodig is voor de productie én dat er geen plastic meer verbrand hoeft te worden. Door de inzet van de technologie van Ioniqa kan direct 75% van de CO2 uitstoot worden gereduceerd. Eerst hebben we een merkstrategisch- en positioneringstraject afgelegd. Dit hebben we doorvertaald naar een visuele identiteit en een tone of voice-document. Op deze basis zullen wij de komende tijd wereldwijd gaan communiceren dat Ioniqa PET-plastic duurzaam maakt.

nieuwe doelgroepen interesseren in technische proposities

CONCEPT, STORYBOARDING & ARTDIRECTION

T-SYSTEMS

Het aanbod van T-Systems is overwegend technisch en fysiek niet zichtbaar. De propositie wordt daarom vooral verkocht aan de technische afdelingen van grote internationale organisaties. Maar het aanbod van T-Systems is ook zeer aantrekkelijk voor marketingafdelingen. Zeker in de tijd waarin technologische innovatie in een versnelling terechtgekomen is. Om Marketingafdelingen te interesseren hebben wij gekozen voor een aanpak vanuit het point of view van consumenten. Door de customer benefit als vertrekpunt te nemen begrijpen marketeers beter het belang van de technische proposities van T-Systems. Cogonez is hier retail- en communicatieconsulent. We maakten scripts en storyboards, en deden de regie. De executie was in samenwerking met Clipforce, preferred supplier van T-Systems.

hét adres voor HUIDZORG een herkenbaar gezicht geven IN AMSTERDAM

LOGO DEVELOPMENT & ARTDIRECTION

HUID MEDISCH CENTRUM

Huid Medisch Centrum is een samenwerking van AMC, VUmc (nu Amsterdam UMC) en Centrum Oosterwal. De dermatologische afdeling van beide academische ziekenhuizen hebben de door de huisarts verwezen zorg verplaatst naar Huid Medisch Centrum. Eén naam voor alle huidzorg. Voor Huid Medisch Centrum ontwikkelden wij het logo, de huisstijl en signing. We zijn nu nog druk bezig met een nieuwe en uitgebreidere website.

OPvallen BIJ (NIEUWE) RELATIES MET EEN RELEVANT KERSTGESCHENK

ARTDIRECTION

COGONEZ KERST 2018-19

Om onze nieuwe bureaunaam eer aan te doen, maakten we een toepasselijk kerstcadeau voor onze relaties... 2 ballen voor in de boom. Menig kerstboom zag er nét even beter uit. De ballen leverden veel positieve reacties op, een mooi voorbeeld hoe goede PR en de beste wensen toch samen in één doosje passen.