MASTERCLASS

MERKSTRATEGIE & POSITIONERING IN ÉÉN DAG

KRIJG INZICHT IN VERSCHILLENDE METHODES OM MERKEN TE POSITIONEREN EN LEER HOE JE DEZE TOEPAST OP JE EIGEN ORGANISATIE.

Arjan Leest

Coach

Grote merken versterken en kleine merken groter maken, dat is waar Arjan goed in is. Elk concept moet gebouwd zijn op een strategisch fundament, dat is zijn uitgesproken mening. Hij begon zijn carrière in de reclame in 1997 en werkte voor merken als: HEMA, Albert Heijn, Microsoft, Perry Sport, Echte Bakkers, Centraal Beheer Achmea, Etos, Connections, ICI Paris XL, Action, Velda, GAMMA, Karwei, Makro, Deloitte, Schiphol, ANWB, KPN, Intratuin, Nutricia, T-Systems, PLUS en vele anderen. Arjan is veel gevraagd spreker op congressen, scholen en bij bedrijven.

Informatie

Vragen en antwoorden over de Masterclass

De Masterclass Merkstrategie en positionering in één dag is speciaal ontwikkeld voor professionals die het belang van merkwaarde en merkimago erkennen. De masterclass is geschikt voor professionals die verantwoordelijk zijn voor startende merken of voor gevestigde merken. Zowel positioneren als herpositioneren komen aan bod.

Deze masterclass is bovendien uitermate geschikt voor organisaties die de controle over merkconsistentie dreigen te verliezen, bijvoorbeeld door groei of door achterstallig onderhoud op interne communicatie en/of merkfocus.

Tijdens de masterclass maak je kennis met verschillende modellen voor positionering, zoals het Brandwheel, de Brandkey, Bull’s eye, Golden Circle en Brand Prisma. We gaan dieper in op onder andere archetypisch positioneren (Carl Jung) en op het model van Birkigt en Stadler.

Nadat de verschillende modellen aan de orde zijn gekomen leer je hoe je deze modellen toepast binnen je eigen organisatie. Waar begin je? Waar moet je rekening mee houden? Hoe lang duurt een positionering traject?

Tot slot werken we samen aan een positioneringscase. We gebruiken hiervoor een bekend merk met een actuele uitdaging op het gebied van positionering. Wij briefen de deelnemers die we verdelen in twee of drie teams. Vervolgens past elk team de opgedane kennis en modellen toe om tot een sterke basis voor merkstrategie en positionering te komen. Deze presenteren we aan elkaar waarna we er een inhoudelijke discussie over voeren. De dag wordt afgesloten met een informele evaluatie onder het genot van een drankje.

Na het volgen van deze Masterclass ben je in staat om:

  1. De verschillen en overeenkomsten van diverse modellen op waarde te schatten;
  2. Een roadmap en planning te maken voor een positioneringtraject voor je eigen organisatie;
  3. Een eigen positioneringtraject te leiden of begeleiden

Deze masterclass is uitermate geschikt voor managers, professionals en directeuren die het belang van een sterk merk erkennen en dit beter willen verankeren in hun organisatie.

Voor de masterclasses hanteren wij een maximum van 12 deelnemers. Hierdoor kunnen wij voldoende aandacht geven aan individuele vragen en begeleiding.

De kosten per deelnemer bedragen €475,- per persoon ex BTW.

Hierbij is inbegrepen:
– Een inspirerende locatie
– Catering, inclusief lunch
– Lesmaterialen

Inschrijven

HELAAS, INSCHRIJVEN VOOR DE MASTERCLASS OP 14 JUNI IS NIET MEER MOGELIJK. WILT U GRAAG EEN MASTERCLASS BIJ WONEN OF WELLICHT EXCLUSIEF VOOR UW BEDRIJF HEBBEN, LAAT HET ONS WETEN VIA HET FORMULIER. BEDANKT!

MASTERCLASS MERKSTRATEGIE
EN POSITIONERING IN EEN DAG.

DATUM:
Vrijdag 14 juni
10.00 – 17.00 uur

LOCATIE:
Supertoffe locatie op het water.
Check: GeWoonboot 
Amsterdam

+31 (0)6 22 439 640
[ninja_form id=3]

Samenwerking met Arjan was echt een feestje. Je bedrijf en merk opnieuw positioneren is een intensief project. Arjan wist dit als geen ander van begin tot eind, pragmatisch en doelgericht te leiden. Steeds weer de juiste vertaalslag vanuit Green Orange, naar merk, design, fotografie en minstens zo belangrijk, naar proces. Merkpaspoort, salesdeck, presentaties, werkwijze, modellen, workshops en trainingen hebben we in een intensieve co-creatie neergezet zodat iedereen het merk kan uitdragen en voor zich kan laten werken. Een merk waarmee we ons kunnen onderscheiden in de overvolle markt van digital agencies. Een merk dat precies staat voor wat we zijn. Professioneel, hoge kwaliteit, helden maar vooral fijne mensen die fantatische resultaten voor klanten willen realiseren. Het resultaat is een future-proof huisstijl en merk waar de de komende jaren verder mee kunnen bouwen aan onze eigen ambities. Een merk waar niet alleen ik, maar heel Green Orange trots op is. 

Nienke Bruggeman

Managing Director Green Orange

Cogonez heeft ervoor gezorgd dat het DNA van Derma2Care heel goed verwoord is in het door hun gemaakte Derma2Care paspoort. Daar zijn we heel blij mee en trots op. Iedereen die dat leest weet direct heel duidelijk waar Derma2Care voor staat en voor gaat. Ook heeft Cogonez ons geweldig geholpen met ons nieuwe logo en nieuwe reclame-uitingen en nu helpen ze ons met het maken van een nieuwe website. Het is altijd heel fijn samenwerken met Arjan en Bas en ze helpen ons op een hele fijne manier om Derma2Care naar een nog hoger level te tillen.

Renske Ypma

Managing Director Derma2Care