Jongeren Campagne Social media

Client
Werkenindeoptiek.nl

Services
Strategie/ Creatie / Content productie / Social media Campagne / Website

Year
2022 / 2023

Voor de Nederlandse optiekbranche ontwikkelen wij campagnes voor verschillende doelgroepen.
De doelgroepen zijn: Jongeren (die een MBO-opleiding moeten kiezen), Zij-instromers, decanen, optiek ondernemers en de ouders van jongeren.

Elke doelgroep krijgt een op maat gemaakte campagne te zien. Dat doen we niet alleen door het creëren van verschillende creatieve concepten, maar ook door de inzet van specifieke media en doelgroep targetting binnen die media.

Meten en testen van campagnes

Het grote voordeel van socialmedia campagnes is dat alles meetbaar is. Vooraf bepalen we wie we willen bereiken en waar we ze willen bereiken.
Tijdens de campagne meten we alles door en voeren we regelmatig A-B tests uit. Op deze manier optimaliseren we de campagne tijdens de campagne.
Onze doelgroep land op een landingspage. Ook hier meten we de resultaten met Google Analytics 4 in combinatie met Hotjar. Op deze manier kunnen we ook op basis van data onze landingspages optimaliseren.

Creatieve uitingen

We werken voornamelijk met bewegend beeld. Op deze manier vallen we goed op en zijn we in staat om iets meer informatie over te brengen in 1 uiting.
Naast uitingen met een conversie doelstellingen serveren we ook awareness content uit. Op deze manier krijgt de doelgroep een diversiteit aan content te zien.

Multichannel campagne

Onze campagnes voeren we primair online, maar daarnaast maken we gebruik van kanalen die de conversie en branding doelen versterken. Denk aan advertising via het schoolposter netwerk, aanwezigheid op banenmarkten, het uitleveren van promotiemateriaal aan scholen, het mailen (direct Mail) van decanen en het adverteren om magazines voor decanen.
Ook maken we gebruik van Instagram en Facebook om de ouders van jongeren te bereiken. Hierdoor sturen we aan op een goed gesprek aan de keukentafel.

Some More Cool Projects